Glykemický index

Oba pojmy (glykemický index – GI a glykemický load (zátěž) – GL se pojí k potravinám obsahujícím sacharidy. Potraviny, které nejsou zdrojem téměř žádných sacharidů, se automaticky řadí do potravin s nízkým glykemickým indexem. Konzumací potravin s nízkými a středními hodnotami GI se můžeme vyhnout řadě civilizačních chorob, zejména cukrovce II. Typu.

Glykemický index GI – vyjadřuje schopnost ovlivňovat glykémii (hladinu glukózy v krvi).

Glykemický load (glykemická zátěž) GL – vychází z glykemického indexu (GI) a bere v potaz i celkové množství sacharidů a snědené potraviny. Je tedy jako ukazatel mnohem objektivnější.

Glykemická zátěž
nízká střední vysoká
≤10 11-19 ≥ 20

 

Glykemický load (GL) vypočteme podle vzorce:

GL = (GI/100) x obsah sacharidů v porci (g)

Sojový nápoj

GL = (30/100) x 2,250 = 0,675 (nízký)

Sojanéza:

GL = (20/100) x 5,54 = 1,1 (nízký)

Ďobáčky:

GL = (20/100) x 5,8 = 1,16 (nízký)

 
Glykemický index
 
ZÍSKANÉ CERTIFIKÁTY
 

 
 
KALMA K.S.
Ostravská 256, 739 25 Sviadnov
Zavolejte pro informace:
+420 558 436 181
Napište nám!
kalma@kalma.cz
 
 
proč právě my? Pozitivní vliv na organismus Potraviny pro bezlepkáře Potraviny pro diabetiky Posilování imunity Snižování krevního tlaku
sledujte nás




KALMA.cz     |     2014     |     Developed by NET sign studio